Who's here

Thursday, March 24, 2011

I am, you are, he is ...


szép       <-->    csúnya, ronda beautiful <--> ugly
magas    <-->    alacsony  tall <--> short
jó           <-->    rossz good <--> bad
nagy       <-->    kicsi big <--> small
új           <-->    régi new <--> old
tiszta      <-->    piszkos clean <--> clean
olcsó      <-->   drága cheap <--> expensive
világos   <-->   sötét light <--> dark


Én vagyok.   - I am                      Mi vagyunk.     - We are.
Te vagy.       - You are                 Ti vagytok.       - You are.
Ő (van).        - He/She/It is           Ők (vannak).    - They are. 

Ön - You, formal 
Önök - You, plural, formal


Én magas vagyok. -- I am tall.
Te magas vagy. -- You are tall.
Ő magas. -- He/She is tall.

Szép vagy. -- You are beautiful.
Ő beteg.-- He/She is sick.
A fiú alacsony.-- The boy is short.
A lány kedves. -- The girl is nice.
A szoba világos. -- The room is light.
Ön fiatal.-- You are young.
A szálloda olcsó? -- Is the hotel cheap?
A tej drága? -- Is milk expensive?  
Rossz vagyok? -- Am I bad?
Ő csúnya? -- Is he ugly?

Thanks, Angela!

No comments:

Post a Comment