Who's here

Saturday, December 18, 2010

Beginner Romanian - Crăciun Fericit (Merry Christmas!)

Crăciun Fericit (Merry Christmas!)

Mircea: Salut! Tu unde o să fii de Crăciun?
Andrei: Între Crăciun şi Anul Nou voi fi liber.
Mircea: Mă bucur că de Crăciun o să pot merge în sfîrşit să îmi vizitez părinţii.
Andrei: Pentru mine sînt clipe de bucurie cînd pot să îmi vizitez rudele şi prietenii.
Mircea: Pe ai mei eu nu îi văd decît de trei-patru ori pe an.
Andrei:În ajunul Crăciunului, obişnuieşti să pregăteşti cadouri pentru cei dragi?
Mircea: Desigur!
Andrei: Şi mie îmi place cînd împodobim bradul!
Mircea: Ce mîncăruri serviţi de Crăciun?
Andrei: Nu exagerăm cu mîncarea, dar trebuie să fie pe masă vin şi tradiţionalul cozonac umplut fie cu mac, fie cu nucă!
Mircea: Sună absolut delicios!
Andrei: Nelipsite sînt şi mîncărurile din carne de porc: cîrnaţi, caltaboşi, sarmale, sîngerete.
Mircea: Bănuiesc că şi pe la voi sînt colindători.
Andrei: Bineînţeles.
Mircea: Bine, mai vorbim. Îţi urez un Crăciun şi un an nou fericit!
Andrei: Drum bun şi sărbători fericite. Să dea Domnul ca noul an să fie mai bun.

Cuvinte Noi - Vocabulary

CrăciunChristmas
Anul Nou New Year
liberfree
mă bucur I am pleased
în sfîrşitfinally
părinţiiparents
clipe moments
bucurie joy
rudelerelatives
decît than
ajunuleve
obişnuieştito use to
cadou - present
cei dragithe loved ones
împodobim to adorn
bradulfir tree
mîncăruri - dishes
serviţi to eat
cozonac cake, beigel
umplut cu filled with
nucă nut
nelipsite cannot miss
carne meat
bănuiescI suppose
colindători carolers
Drum bunHave a safe trip!
sărbători fericite – (literally:) Happy Holidays!

Here you can watch a video clip with Stefan Hrusca intrepreting the Romanian Christmas carol Linu-i lin, very popular among Romanians.

No comments:

Post a Comment