Who's here

Thursday, October 7, 2010

Intermediate Romanian - La film 精武风云·陈真



La cinema
A: De unde vii?
B: Am fost la cinema! Am văzut un film de acţiune cu 甄子丹. Este actorul meu preferat.
A: Într-adevăr, 甄子丹este una din stelele momentului în cinematografia din Hong Kong. Singur ai fost să vizionezi filmul?
B: Şi Maria este aici. A fugit doar pînă la standul de ziare să cumpere ediţia de astăzi a Bihoreanului. Cică ar fi o recenzie a filmului pe care tocmai l-am văzut.
A: Care este titlul filmului?
B: 精武风云·陈真. Rolul principal feminin este jucat de 舒淇.
A: Ştiai că este originară din Taiwan, nu? Ei, şi cum a fost filmul?
B: Este un film care se încadrează în tradiţia filmelor istorice. În povestea filmului se îmbină şi o idilă între 舒淇 şi 甄子丹. Şi scenele de luptă sînt de-a dreptul spectaculoase.
A: M-ai făcut tare curios. Zilele astea o să merg şi eu să văd filmul.
B: Sînt convins că are să îţi placă.


You'll find the audio here.


Cuvinte noi - Vocabulary

De unde vii? Literally translates into „Where do you come from?”, but in this context the meaning is more like „Where have you been?
film de acţiuneaction movie
preferat - favourite
într-adevăr in good faith
a viziona to watch (a movie)
stand de ziarenewsstand
cică purportedly
recenziereview
titlul filmuluimovie title
rolpart (played by an actor)
principal main
originar dinhailing from
a se încadrato belong (to a genre)
tradiţie tradition
povestestory
idilălove story
de-a dreptul spectaculoasesimply spectacular
Sînt convins căI am sure that
Sînt convins că are să îţi placă. = Sînt convins că îţi va plăcea

No comments:

Post a Comment